Remarketing op weg naar de toekomst

Hoe digitaliseer ik de verkoopprocessen van mijn BtoB-occasionbeleid en welke data heb ik daarvoor nodig? Hoe maak ik de transitie naar de echte online showroom en welke data helpt mij als dealer/autobedrijf bij het zoeken naar de juiste voorraadmix? Op deze en andere vragen geven wij aan een select gezelschap van eindbeslissers antwoord tijdens het hybride AM Remarketing Event 2021 op 7 juli.

Registreren

Hybride bijeenkomst

Het AM Remarketing Event is een hybride event; het heeft zowel een fysiek als een digitaal component. Het netwerkcongres bij InnStyle in Maarssen is exclusief en alleen fysiek te bezoeken voor maximaal 100 bezoekers uit de primaire doelgroep: eindbeslissers in remarketing- en ocassionbeleid. Dit in verband met de nog geldende coronamaatregels. Alle andere geïnteresseerden die het evenement niet fysiek kunnen bezoeken en/of niet tot de primaire doelgroep behoren, kunnen het programma online volgen.

Waarom deelnemen?

  • Kom in contact met interessante spelers op de occasionmarkt en deel je kennis op dit exclusieve en unieke live-event;
  • Breid je netwerk uit, onderhoud bestaande contacten en maak kennis met nieuwe klanten;
  • In een dag tijd ben je weer op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op je vakgebied;

Programma


Eric Berkhof (Van Mossel) en Paul van Lent (Auto.nl) spreken op het AM Remarketing Event

Opzet

  • Spraakmakende discussies
  • Boeiende presentaties
  • Aantrekkelijke reportages
  • Waardevolle netwerkmomenten

Thema’s

  • Hoe digitaliseer ik de werk- én verkoopprocessen van mijn BtoB-occasionbeleid en welke data heb ik daarvoor nodig?
  • Hoe maak ik de transitie naar de ‘echte’ online showroom?
  • Welke data helpt mij als dealer/autobedrijf bij het zoeken naar de juiste voorraadmix en/of inkoop?
  • AVG-zaken bij opslaan klanten-/prospects-data m.b.t. occasions, proefritten en bijv. het gebruik bij portalen (RDC)
  • Welke mogelijkheden hebben leasepartijen om van hun einde-contractauto’s ‘af te komen’?

 

Richtinggevende analyses

Zonder kennis van zaken geen goede zakelijke beslissingen. Automobiel Management brengt, op basis van gedegen analyses, de belangrijkste trends in beeld. Tijdens het AM Remarketing Event presenteren we twee eigen in de sector unieke analyses: het AM Nationaal Occasion Onderzoek en de verkiezing van de Occasion van het Jaar. Zo kunt u de juiste keuze maken, zeker in deze uitdagende tijden.

AM Nationaal Occasion Onderzoek

Het in beeld brengen van de occasionmarkt in Nederland met de daaraan gerelateerde import en export van gebruikte auto’s. Dat is het doel van het AM Nationaal Occasion Onderzoek. Het presenteren van de trends die voor de autobranche van grote waarde zijn doen we dit jaar alweer voor de negende keer. Voor het onderzoek werkt AM samen met VWE. De voertuigdata-specialist heeft een eigen database, die opgebouwd is uit verschillende bronnen, waaronder het RDW-register.

Occasion van het Jaar

De handel in occasions is een essentieel onderdeel van de autobranche. Welke auto het best in de smaak valt, wordt, op basis van tal van meetbare criteria, in kaart gebracht door een jury, bestaande uit gerespecteerde leden uit het werkveld. Dealers en importeurs kijken ieder jaar weer reikhalzend uit naar wie de winnaar wordt – want winnen krikt de verkoopcijfers op.

Juryleden:

  • Remco Nieuwenbroek (Automobiel Management)
  • Gert Valkema (Macadam)
  • Michel Corveleijn (VWE)
  • Paul de Vries (#DCDW)
  • Sander de Jong (Bleeker en de Jong)
  • Tony Vrijsen (BCA)
  • Kees Berkhof (Van Mossel)
  • Jeroen Van Den Broek (RETM)

Winnaars voorgaande jaren:
2020: De Toyota Aygo
2019: De Volkswagen Polo

Registreren

Het Remarketing Event wordt mede mogelijk gemaakt door: