Nationaal Occasion Onderzoek 2022

De hedendaagse wereld van de remarketing is hectisch, om maar niet te zeggen: oververhit. Alleen massale import kan het schaarse Nederlandse aanbod nog compenseren. De prijzen stijgen en tegelijkertijd is de markt zo transparant dat de strijd om de koper haast gelijk is aan de strijd om de beste data. Wie handvatten wil om in te spelen op deze ontwikkelingen, leest het Nationaal Occasion Onderzoek 2022 (N.O.O.). Bestel het op deze website voor slechts 149 euro excl. btw en heb direct toegang!

BestellenMeer over het onderzoek

Tiende editie

Het onderzoek is samengesteld door vakblad Automobiel Management en voertuigdataexpert VWE. Het NOO is het meest omvangrijke naslagwerk voor de markt van gebruikte personenauto’s in Nederland. De analyses erin zijn gebaseerd op de VWE database, die is opgebouwd uit diverse databronnen, waaronder het RDW-register waar VWE als provider over beschikt.

De presentatie vond plaats tijdens het AM Remarketing Event op 23 juni in Green Village te Nieuwegein. Inmiddels zijn we toe aan de tiende editie van het N.O.O. Dit onderzoek concentreert zich op de kalenderjaren 2019, 2020, 2021 en de eerste vijf maanden van 2022, zodat u de actuele ontwikkelingen in het juiste perspectief kunt plaatsen en over de juiste informatie beschikt om ook in deze turbulente tijden het maximale uit de occasionmarkt te halen.

Antwoord op deze vragen

Lezers krijgen onder meer antwoord op de volgende vragen:

  • Wat zijn de effecten van de coronacrisis op de occasionsector?
  • Hoeveel occasions zijn er verkocht?
  • Welke aandrijfvormen winnen dan wel verliezen aan populariteit?
  • Welke modellen en merken doen het goed?
  • Hoe gaat het met de occasionvoorraden?

Het nationaal Occasion Onderzoek is een samenwerking van: