1 november 2022 | InnStyle, Maarssen

Registreren

Programma

12:30 tot 18:00 uur

Thema

Nieuw marketingtijdperk: A different cookie. 

Voor marketeers in de autobranche zijn dit uitdagende tijden. Het toenemende aantal online tools en toepassingen geven je de mogelijkheid om je bedrijf als merk neer te zetten dat niet onder hoeft te doen voor de reuzen. Maar hoe doe je dat? Hoe krijg je bezoekers naar je online (en offline) bedrijf? En, eenmaal een merk: hoe verkoop je jouw product het best?

Sprekers

Stop following me: Online marketing in het 3rd cookie vrije tijdperk
Thomas Visser, manager Innovatie & Strategie bij het online marketingbureau PowerKraut

Een belangrijk gevolg van de digitalisering, is de bewustwording van het belang van data. En natuurlijk de waarde die data met zich meebrengt. Maar we zijn ons óók meer bewust geworden van onze online privacy. Inclusief de plichten en rechten die daarbij horen. Wat gebeurt er met mijn data? Wie kan deze inzien? En hoe wordt deze ingezet? Vraagstukken die het speelveld van cookies behoorlijk hebben opgeschud, met als één van de grootste gevolgen het verdwijnen van de third party cookie. Er ligt al gauw een vergrootglas op wat niet meer mogelijk is, maar is het niet veel interessanter om te kijken naar wat er nog wel kan? Thomas Visser, Manager Innovatie en Strategie bij PowerKraut, praat je bij over alle ontwikkelingen en hoe je als autobedrijf (nog steeds) het verschil kan maken.

Contentmarketing: bouw je merk met een verhaal
Jos van den Bergh, contentstrateeg en marketeer bij CRC

Vertellen hoe goed je bent? Dat is marketing uit de oude doos. Tegenwoordig gaat het om het vertellen van het verhaal van je merk, of je bedrijf. Alle marketinguitingen moeten vervolgens op dit verhaal aansluiten. Maar hoe vertel je dat verhaal? En hoe verspreid je jouw boodschap op alle (social) mediakanalen? Jos van den Bergh was jarenlang marketingmanager bij Renault en is tegenwoordig contentstrateeg bij het prestigieuze marketingbureau CRC, dat onder andere voor Pon en Honda werkt, maar ook klanten buiten de autobranche heeft. In een heldere presentatie geeft Van den Bergh middels tal van aansprekende voorbeelden tips&tricks.

Think & Act as a Luxury Brand: de datadriven marketingstrategie van Mercedes-Benz
Peter Zijlstra, marketingdirecteur Benelux Mercedes-Benz

Bij Mercedes-Benz staat innovatie al decennia lang echt centraal, het speelt een belangrijke rol in alle aspecten van de onderneming. Peter Zijlstra, Head of Marketing Benelux, presenteert de nieuwe strategie van Mercedes-Benz, waarbij innovatie, tech, luxury, data-driven, de customer journey en unieke klantervaringen aan bod komen. Een must-see voor iedereen die op de hoogte wil zijn hoe een merk als Mercedes-Benz op hoog tempo blijft evolueren. Met als doel om op duurzame wijze de meest begeerlijke, intelligent gestuurde (elektrische) auto’s ter wereld te bieden.

Thinking inside the brain: Hoe je het gedrag van consumenten kunt beïnvloeden
Victor Lamme, hoogleraar neurowetenschap Universiteit van Amsterdam

Mensen maken heel veel keuzes onbewust – zelfs keuzes waarvan ze zelf denken dat ze die bewust hebben gemaakt. Dit principe wordt al jaren door grote merken gebruikt om een grote schare aan kopers aan zich te binden. Neurowetenschapper Victor Lamme kent de geheimen van het menselijk brein als geen ander. Daarom weet hij ook waarom zoveel productintroducties mislukken en op welke knoppen in het brein van de consument moet worden gedrukt voor een effectieve marketing.

Registreren

Netwerken

Tijdens de diverse breaks kunt u onder het genot van een hapje en een drankje uitgebreid netwerken met uw branchegenoten.