21 maart 2024 | Van Mossel Waalwijk

Analyses

Zonder kennis van zaken geen goede zakelijke beslissingen. Automobiel Management brengt, op basis van gedegen analyses, de belangrijkste trends in beeld. Tijdens het AM Remarketing Event presenteerden we twee eigen in de sector unieke analyses: het AM Nationaal Occasion Onderzoek en de verkiezing van de Occasion van het Jaar. Zo kunt u de juiste keuze maken, zeker in deze uitdagende tijden.

Aanmelden

Nationaal Occasion Onderzoek

Het Nationaal Occasion Onderzoek is een onderzoek van Automobiel Management en VWE Automotive. Dit rapport is een beknopte selectie van de data, de resultaten en de achtergronden van het onderzoek. Alle cijfers hebben uitsluitend betrekking op personenauto’s. Het onderzoek dat op het AM Remarketing Event bekend gemaakt wordt concentreert zich op de cijfers van het kalenderjaar 2021.

U kunt de digitale versie van het onderzoek van 2022 hier bestellen.

Occasion van het Jaar

De handel in occasions is een essentieel onderdeel van de autobranche. De feestelijke uitreiking en bekendmaking van de occasion van het jaar vond natuurlijk ook dit jaar weer plaats tijdens het Remarketing Event. Dealers en importeurs kijken ieder jaar weer reikhalzend uit naar wie de winnaar wordt – want winnen krikt de verkoopcijfers op.

De Kia Picanto is dit jaar op het AM Remarketing Event uitgeroepen tot Occasion van het Jaar 2022. Algemeen directeur Léan Verstoep en Kia-dealer Marcel Winters ontvingen de trofee uit handen van Tony Vrijsen, commercieel directeur bij BCA en Luberto van Buiten, hoofdredacteur Automotive bij Promedia.

De Picanto volgt de Volkswagen Golf op, die er vorig jaar met de prijs vandoor ging. De overdraagbare fabrieksgarantie van 7 jaar en 150.000 kilometer, alsmede zaken als het design, hoge restwaardes en korte statijden bij de dealer waren voor de jury van doorslaggevend belang om de Picanto in 2022 de prijs toe te kennen. Léan Verstoep en Thomas Pril reageren verheugd op het winnen van de trofee. “Het is echt een bevestiging van ons beleid, de reputatie van de auto en onze dealerpartners.”